Wednesday 5 December 2012

KENAPA!!!!!! hehe :O

HELLO F-e-l-l-a!!!! hehe ok next year aku dah tak boleh memain dah... huhu  tau rasa macam mana? sedih sangat sebab next year dah tak jadi junior dah... 3 tahun tak puas nak main lagi... hahaha *O* .... so aku sedang habiskan sisa - sisa masa yang ada nie yang dah tak lama dah... tak sampai 1 bulan pun lagi.... then tengah tunggu result... seriously nervous ada... happy ada.... sedih ada... nak berangan lebih... and lagi best try belajar how nak hadapi waktu nak ambil result nanti.. nak kecewa kena buat muka -_- kalau happy nak buat muka ^_^... dop depan cermin sengeh sorang2 macam kerang busuk... haha

ok itu bukan isu yang panas untuk seminggu dua nie.... so citanya.....LATELY aku ada baca banyak article and ramai orang tweet yang mengatakan batch 97 nie malang.... bla bla bla.... seriously aku mula - mula memang tak tahun pun kata itu ini pasal batch kitaorang nie... sampai la hari tuh ada orang tweet kata "BATCH 97 PALING MALANG" so aku pun tertanya jugak kenapa malang? so aku baca la pelbagai tweet dan article about this... ada yang kata soalan PMR and UPSR kita orang paling mencabar.... soalan pmr and upsr kita orang paling keliru bagai... so aku pun terfikir jugak.... betul ke semua tuh.. pastu ok aku perasan gak la mende nie.. ada satu article nie dia kata soalan pmr tahun nie banyak mengelirukan dan banyak soalan yang banyak luar jangkaan dari fikiran kita orang.... then aku tengok balik soalan soalan pmr tuh ... punya la curious betul ke apa diorang cakap tuh. then aku mula percaya sikit - sikit.. hehe :D ..... aku tanya kawan aku yang sorang nie dia kata ada la sikit sebab dia pun keliru bagai gak.... dah si dia nie pun keliru.......... aku tak ke? tunggu lagi tak? waktu jawab soalan math tuh macam tak ingat orang ada kat dalam dewan dah.... kucing dop berkejaran .... burung - burung berkicauan pun kata lantak kau lah... masa nak habis nie... haha well... betul pe.. 1 jam tuh rasa macam 30 minit? ha ha ha.... siapa yang tak reti bajet masa serious memang tak sempat nak habis la! belum tengok soalan sejarah lagi... lagi frust jawapan dekat - dekat.... confuse nak pilih... urgh.... yang soalan BI kertas dua tuh.. novel yang kitaorang study... um THE RAILWAY CHILDREN tuh writer dia pun salah.. nasib la cikgu kitaorang kept bagi latihan then kitaorang ingat pesanan dia kata "writer tuh jangan salah tulis" entah berapa kali ulang..... see? kalau dekat soalan tulis salah kitaorang tulis yang betul sapa yang betul? nak ambil yang ada dalam soalan atau yang fakta punya? waduh.. aku bukannya apa just risau benda nie... sejak habis exam BI hari tuh.... dop ingat lagi... -_-

so aku pun rasa terkilan jugak la sebab pe time kitaorang jugak jadi macam nie? sebab kita orang generasi last Y ke apa? so what kita orang last.... bukan nak bagi lagi mudah ke? nie lagi susah je? urgh..... nie mesti sebab diorang buat kitaorang macam nie sebab diorang sayang dekat batch 97 lebih... hoho,,, how sweet.... *O* tapi sayang pun sayang jugak... jangan la buat kitaorang macam tuh sedih ow.... nanti semua orang fikir nanti waktu SPM 2014 nanti kita orang punya soalan jugak paling susah.... nanti suma orang give up la macam nie... waduh frust menungging kami menangungnya tak terkata....... muehehehe

seriously aku cant take it....... haha tawakal je lah ... penat fikir... tinggal lagi beberapa minggu je lagi result nak keluar..... nak kata takut tuh....... seriously 70% then 30% lagi.......  macam tak nak pegi amik ja.... huhu.... -_- apapun korang yang sekali nan aku tuh .... wish korang dapat result yang awesome.. hehe

thats all with the complain pasal perkara dah jadi kenangan tuh... -_- hehe bye - bye Fella... :))


No comments:

Post a Comment