Wednesday 26 December 2012

Special Friend or sengal friend or bestie? ^O^

YO YO fella... ^_^ hehe see what on title isn't it? ok aku actually aku punya pemikiran is bila berkawan macam google+ ... faham macam mana bukan... bila SPECIAL FRIEND dalam group SPECIAL FRIEND bila SENGAL FRIEND lebih kepada KAWAN BIASA bila BESTIE lebih kepada kawan yang selalu ada dengan kita.. for example... macam kita nak gossip or something? or kita tengah sedih? or tengah happy? or tak tahu nak buat pape pun mesti BESTIE jugak kita carikan? selain parent.. sister... bro... mak cik.. pak cik.. sepupu.. anak saudara.. cucu.. tok .. tok wan.. dan sebagainya... but zaman sekarang jarang-jarang yang kongsi pape dengan family bukan? kecuali yang penting-penting... yang nak melawak nak have fun... kebanyakan selalu cari kawan jugak bukan? so whatever...

ok let me tell you eh... bagi aku Special Friend lebih kepada kawan yang macam muda dari aku or tua dari aku.. serious dekat sekolah tak semua yang satu tahun dengan kita yang sama bulan dengan kita yang kita kenal.. aku pun banyak budak yang sekali tahun dengan aku pun aku tak kenal semua... korang ingat aku paparazi? tak de keja aku nak pegi melawat setiap kelas nak berkenalan semata-mata... aku ada keja lebih penting nak buat ok... -,- ... but sebelum exam cikgu-cikgu banyak letakkan kitaorang dalam satu hall or kelas or surau or kantin or whatever tempat untuk gabung kelas-kelas supaya senang nak bagi tips untuk hadapi exam yang handsome itu... :) so ramai jugak aku kenal muahahaha but tak tahu nama.. so what.. asal kenal setiap hari say hai hai bye bye pun dah ok bukan? hee.... so Special Friend ialah kawan yang muda atau tua sebab kelas kita orang sangat dekat jiran sebelah menyebelah je.. but this year aku tak ramai kenal budak-budak form 1.. entah diorang tau ke tidak aku wujud aku pun tak tau.. muehehe lagi pun Special Friend  nie aku kenal secara tak langsung.. macam kenal dalam badan uniform ke? adik or kakak or abang kepada kawan aku? or jiran? or kawan kawan yang selalu balik lewat menunggu parent amik sebab stuck dengan tempat kerja.. aku kenal diorang macam tuh je.. tak rapat sangat pun.. muehehe but ada la dua tiga orang yang rapat jugak.. hee... so itu yang dimaksudkan bagi aku tentang Special Friend nie.. ^_^

so sekarang Sengal Friend which is aku kenal di twitter or facebook or mana-mana je... kenapa diorang nie dipanggil sengal friend sebab suka buat lawak mengong yang bole aku gelak sensorang macam orang tak siuman walaupun diorang tak kenal aku and semestinya aku tidak kenal diorang.. semestinya... yeh... tapi diorang banyak yang friendly i know walaupun tak pernah tegur -,- semua orang ada kawan sengal ok.. tapi jarang - jarang ada yang rapat dengan kawan sengal... heee,, ok aku ada sorang kawan LELAKI dia nie sengal sangat... dulu ada la suka-suka monyet but entah sekarang dia lebih kepada kawan sengal sebab suka buat lawak bodo... haha aku happy jugak main dengan dia walaupun dia duduk jaus sangat... tapi kitaorang still keep in touch and still dapat jadi sengal bersama... muehehe serious aku cakap untuk tips berkawan dengan budak sengal is jangan bagi dia sengal sensorang... kalau dia tengah bercekarama kita layan je... kalau dia tengah merapu sensorang kita as friend try cari idea sama untuk merapu sekali.. sebabnya nanti dia rasa SYOK SENDIRI lama-lama nanti dia naik boring dengan kita and dia cari orang lain... serious kita tak mau jadi macam itu bukan.. ^_^ plus nanti dia rasa segan nak cakap dengan kita lagi.. serious aku cakap... aku selalu jadi nie.. bila tengah sengal-sengal pastu ada la kawan dari mana planet yang tak reti nak balas text dia cakap "K" ? WTH? haha lastnya speechless... tak de pe nak cakap.. ok ... nak panjangkan conversation please jaga perkataan anda.. harap maklum... ^_^  itu serba sedikit pasal SENGAL FRIEND

so next, BESTIE kawan yang paling aku sayang paling aku rindu walaupun tak jumpa satu hari kawan yang paling best kawan yang paling sengal kawan yang paling special... sebab BESTIE merangkumi semua ... best dengan diorang sebab perangai gila-gila... kawan yang penyabar... kawan yang boleh terima kawan apa yang kurang or lebih dekat kawan sendiri... kawan yang sweet bole buat jadi pakwe or awex? what? haha walaupun kita perempuan bestie kita pun perempuan so what? diorang lebih sweet dari kawan lelaki bukan? nak jalan-jalan pegang tangan pun boleh... heehehe... daripada pegang tangan yang haram dipegang lebih baik pegang tangan kawan kita.. ^_^ untuk mengerat silaturrahim bagus bukan? :)) hehe aku ada 5 orang kawan yang rapat but sejak last year aku dengan 2 orang lagi tu jadi tak bole nak masuk sangat... aku risau gila bila aku cakap diorang terasa so aku cuba layan diorang sehabis baik... bila nak buat lawak memang beku la kalau duduk dengan diorang nie.. nak borak borak pun rasa macam tak de idea je... serious weh tak da sapa nak jadi macam nie.. tapi apa bole buat kan? apapun aku harap kitaorang still bole kawan sampai bila-bila.. hehe sebab kitaorang BEST PLEN FOLEVA .. muehehe oh yang lagi dua tuh ... yang paling aku rapat.. sayang korang mampat mampat ketat ketat... muehehe diorang je banyak ada masam manis masin pahit suma kenangan dengan diorang nie.. hee... serious walaupun kitaorang selalu jugak cari pasal sesama sendiri tapi kitorang tau nak balik hubungan kitaorang... walaupun tiga-tiga ego tak mo mintak maaf... muehehe... :3

ok here some pics!
dari kiri itu  manja, aku, sayang, kasih oh yang nie lain sikit gorgeous ... sebab you see kan cantiknya dia... :3


whatever.. ^_^


this one aku paling suka.. sebab aku senyum tak tengok cam.. muehehe ^O^


we're rock!!! oh yeh!!!!!!!! (V)


last one... hehehe sini kitoang atas bukit *O* 


tak bole lupa apa yang jadi dekat kitorang... the moment kita jadi sahabat... sahabat di SMK and sampai Jannah INSYA ALLAH.. ^O^ oh special friend and sengal friend no pics.. told yah aku tak rapat sangat dengan diorang so pic diorang tak de la... ^_^ tak mo curi-curi copy paste sini tak baik k... LOL


that'a all with the friend friend.. muehehe see you next time... bye-bye fella... ^_^

No comments:

Post a Comment